פרופ' ווייל בדקה: האם העם נתן מנדט לחקיקת הרפורמה?

    שטח משפטי No Comments on פרופ' ווייל בדקה: האם העם נתן מנדט לחקיקת הרפורמה?

    פרופסור רבקה ווייל, מרצה וחוקרת באוניברסיטת רייכמן אמרה לעו"ד נתנאל לאופר בתוכנית 'שטח משפטי': "ביצעתי מחקר שבדק אמפירית האם העם אכן נתן לקואליציה הנבחרת את המנדט הספציפי לחקיקת הרפורמה. מהמחקר שלי עולה שלא היה שום מנדט ציבורי כזה"

    חסימות בחמד צילום: Chaim Goldberg/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופסור רבקה ווייל, מרצה וחוקרת בבית הספר ארי רדזינר למשפטים, באוניברסיטת רייכמן, שוחחה עם עו"ד נתנאל לאופר בתוכנית 'שטח משפטי' ואמרה: "ביצעתי מחקר שבדק אמפירית האם העם אכן נתן לקואליציה הנבחרת את המנדט הספציפי לחקיקת הרפורמה. בדרך כלל לא צריך שהעם יתמוך ספציפית בכל חוק שמעבירה הכנסת אבל כאן הקואליציה הסתמכה על טענה שעל כך הצביעו בבחירות".

    איך התבצע המחקר? "בחנתי את מצע הבחירות של הליכוד, בעמודים של נתניהו ברשתות החברתיות, בחנתי מאות סרטוני תעמולה ובאופן לא מפתיע עלה שהקמפיין התמקד ב'ביבי או לא ביבי'. לא הוזכר העניין המשפטי כמעט. סרטוני הקמפיין עסקו גם בנושא המדיני ביטחוני, למשל הסכם הגז עם לבנון, סוגיית המדינה הפלסטינית וכו'. הנושא הבא בחשיבותו היה הרכב הקואליציה העתידית. הרפורמה המשפטית לא הוזכרה בכלל".

    "בסרטונים העיקריים של הקמפיין נתניהו דווקא דיבר על דמוקרטיה והבהיר שלא יפגע בה, בניגוד להכפשות שונות. לא רק שהוא לא הזכיר את הרפורמה אלא שהוא רץ עם פלטפורמה הפוכה. לכן, מהמחקר שלי עולה שלא היה שום מנדט ציבורי לחקיקת הרפורמה".

    האזינו



    0 תגובות